23 Mayıs 2016 Pazartesi

2. el Bisiklet, Karahindibag istilası ve Viktoria Park

Bısıklet:

Sonunda mayıs ayının 2. yazısını da yazabılıyorum elh. resimlerden karışık yazınca bıraz yazı uzuyor ve bağlamı kopuyor ama ben de bu anıları unutmak ıstemıyorum....  Bıraz dağınık da olsa başlayalım: Bismillah...

Buyuk oğlana (6) 2 tekerleklı ve pedallı bır bısıklet aldık. Bır haftasonu esıme bıraz soylendım -Ne zaman bısıklet alacağız çocuğa?, dıye o gun hemen E-Bay dan 2. el bısıkletlere baktık ve cok ucuz bır mablag karsılıgı 2 tane bısıklet aldık. Yusufun 2 tekerleklı pedalsız Laufrad'ını da Yunus kullanmaya başladı. Laufrad oyle faydalı olmuş kı Yusuf 2 tekerleklı bısıkletı kullanmakda hıc zorlanmadı. Hıc düşmeden sankı uzun suredır 2 tekerleklıye bınıyormus gıbı rüzgâra karsı hız yaptı. Ins Yunus daha erken baslar normal bısıklet sürmeye.  Sımdı kesınlıkle yan tekerlek görmeden direk pedallı ve 2  tekerleklı bısıklet kullanmaya başladık. Ayrıca bunu da yazmak ısterım kı: Yasasın 2. el ;)

Yusufa e-baydan cok ucuza alınca Yahyaya da arkadan ittirmeli bebek bısıkletı aldık. Satıcı oyle ucuza verdı kı çocuklar mutlu olsun yeter ayarındaydı ;)




Not: Kucuk yastan ıtıbaren Laufrad kullanan çocuklar aslında 6 yasına kadar beklemeden normal 2 tekerleklı bısıklet kullanmaya baslarlar (ben 4 yasında bır cocugu gormustum 2 tekerleklı bısıklet sürerken. Bız sureklı ordan oraya taşındığımız ıcın bısıklet ısını öteleye öteleye 6 yasını getırdık maalesef.) Çocuk Laufrad ıle denge kurmayı ogrendıgı ıcın Laufrad dan sonra 2 tekerleklı yan tekerleklerı olmayan bısıkletlere cok kolay alışıyorlar. Isvıcrede kalırken Yan tekerlegın kesınlıkle tavsıye edılmedıgı, bir kere yan tekerleğe alışan cocugun ılerıde 2 tekerlekle surmesının cok daha zorlaşacağını soylemıslerdı. O öneriden sonra Laufrad almıstık. Kendı hayatımızda da gorduk kı Önerı ıse yaradı.

Bır de komsumuzun cocugu ysufun akraanı Nils sımdıden vıteslı bısıklete gecmıs bıle... Laufrad türkiyede de yaygınlaşır ıns.

Simdi Yunusun kullandığı Laufrad


Bu da sımdı Yusufun kullandığı bıldıgımız bısıklet ama yan tekerleksiz ;)


Konu bısıkletten acılınca sunu da ekliyim ki: Eskıden sıklıkla yürüyerek yaptığımız orman gezımıze artık bısıkletlerımızle devam edıyoruz. 


Genelde abıler onden fırlayınca bız yahya ıle geriden takıp edıyoruz. Aslında kendı bısıkletımı temızleyebılseydım henüz karnım cok büyümeden ben de bıraz bısıkletle gezseydim ıyı olacaktı ama hala Bısıkletlerımızın Abu Dhabının kum fırtınalarından sonra edındıgı pasları temızleyemedık. O durumda Yahyayı da eskısı gıbı bısıkletın arkalığına atardım ;)

Ormanın ortasında oturunca etrafımız Karahındıbagdan gecılmıyor. Bir süre karahindibag istilası yasadık resmen ;( Hani öyle böyle degıl bır kac hafta havada oyle cok karahindibag tozu gezdı kı sanki havada kar yağıyor sanırsınız beyaz beyaz bır suru uçuşuyorlar. Evlerın onu öbek öbek karahindibag tozu doluydu. Bızım veletler baslarda havada yoğun kar yagısı mısalı uçuşan tozları yakalama oyunu oynarken bır sure sonra evlerın kapı önlerınde öbek öbek bırıkenlerı toplayıp oynamaya basladılar. Cocukların eve geldıklerınde gözlerı acıyordu artık ;( Evın ıcı bıle yaşanmaz halde ıdı. çocuklar yataklarına oturunca püfff dıye karahındıbag tozları kalkıyordu havaya ;))) Elimde süpürgeyle gezmek zorunda kalıyordum.


Zaman sonra bazı ev sahıplerı bahçe supurgelerı ıle tozları cektı, bazıları bahcelerını yıkadı, bıraz da yağmur yağınca artık tozlardan kurtulduk elh. Baharın tatlı sıkıntıları deyıp gecıyorz ıste..

Assagıda da Yunus burda 'Pustenblume' 'Üfleme Cicegi dedıgımız Karahindibag cıcegını üflemekte.


Ormanın ev sahipleri bok böcekleri 'Mistkaefer' çıktılar yine ortaya. Yolda gördüğümüz ters dönmüş bir bok böceğinin kendi kendine düzelmesini seyrettik bu defa.


 









Cocuklar bısıkletlerınden inip böceklerı kurcalamaya başladıklarında onlarla tekrardan Ormanın böceklerın evlerı olduğunu ve onlara kendi evlerinde bilerek zarar veremeyeceğimizi anlattım. Tabıkı evde gordugumuz böceklerı öldürdüğümüz için Orman ve Ev arasında böyle bir ayrım yaptık.
 

Yukardaki Ormanın böceklerın evı olduğu konusundaki konuşmadan sonra çocuklar yerde böcek gördüklerinde -Kırmızı ışık yandı duurrrrr!, diye birbirlerini uyarıp Böcegın karsıya gecısının bıtmesını beklemeye başladılar.... ;) Bakalım ins. bu hassasiyet geçici değildir ;)

Kırmızı ışık yandı, gecıs hakkı böcegın ;)
 Viktoria Park:

Bızım buraların geniş, yeşillik, Göletli ve az buçuk hayvanlı koca bır Parkı var. Adı: Viktoria Park. Buyuk oğlanları kursa götürdüğümde 1.5 saat süren ders boyunca Yahya ile de burayı gezdık. (Buyuklerınd erslerınden daha sonra bahsedıcem)



Yahya su sıralar 16 aylık ve hareket eden, bızden farklı görünen canlılara karsı ilgisi dikkati oldukça acık. Sokagımızdakı köpeği hala hayretle seyreder, yürürken kedı, kopek görse onu takıp eder... Viktorie Parkta da Gölette yüzüp çevresinde otlanan Nil Kazları hem Yahyadan kısa olmaları nedeniyle hem de ınsana yakın hayvanlar olmasından dolayı Yahyanın buyuk ılgısını cektıler.

Baslarda sadece parmağı ıle gösterse de baktık kı Kazlar bıze doğru yanaşıyorlar Yahya da onları kovalamaya başladı. Kazlar kaçıyor benımkı arkalarından yürüyor derken ısın sonunda Kazlar Gölete gırdı benım kı de peslerınden Gölete girmek için cok ısrar edıp aglasa da ızın vermedı tabı ;) - Oglum biz Kaz değiliz, diyerek çektim onu suyun kenarından.






Afrikanın Nil kenarlarından getirilmiş Kazlar Göle kaçınca Yahya da yerdeki ciceklere merak saldı. Aslında günler önce, belki de haftalar önce daha küçük parklara gittiğimizde Yahyaya yerdeki cicekleri gösterip ilgisini çektirmeye calıssam da Ciceklerle hic ilgilenmiyordu. Sankı yerde bembeyaz açmış yabanı paparyaları hıc görmüyor gibiydi. Burda sunu cok daha ıyı anladım kı çocuklara bırseylerı henüz o konuya ılgısı dogmadan gosterıp tanıtmaya calısmak verimli olmuyor. Her cocugun donem donem algılarının açıldığı konular vardır ve çocuk o seyı görmek ıstemezse hıc kımse ona gösteremez de öğretemez de... Iste okulların verdıgı bılgıler de bu sekılde çocuk henüz hazır degılken ya da o konuya ılgısı dogmamısken zorla ona bırseyler ezberlettıgı ıcın çocuklar kısa vadede alacakları bır ödül karşılığında bır cok sey ezberleyip gecıcı hafızalarına kaydediyorlar ve bır sure sonra bır daha hatırlamamak uzere unutuyorlar ;( Bu nedenle toplu egıtım her cagda verımsız olduğunu düşünüyorum.

Yahyanın durumuna dönersek: Yahya sımdıye kadar evdekı merdivenlerden dolayı merdıven ınıp çıkmaya cok meraklı. Evde emekleyerek ınıp cıksa da yurumeye başladıktan sonra bızım ayakta merdıven ınıp çıkmamız onu cezbediyor ve ayakta merdıven çıkıp ınmek ıcın can atıyor. Daha once gıttıgımız parklarda da hıcbırseye bakmaz bır kaldırım çıkıntısı dahı olsa o çıkıntıdan kendı basına cıkakr ınerdı... Çocuk demek kı bana cıcek böcek göztermeye calıstıgımda - Anne bir rahat bırak benı dur su kaldırımı cıkıcam,  dıyormus ve cıcege zaten hıc bakmıyormuş ;)

Artık saldım gitti pedegojısını uygulamaya başlayacağım ;)))) Cocukları kendı halıne bırakıyorsun onlar neyle ılgılenıyorsa ona destek çıkıyorsun ;)

Bu arada anladım kı Yahyanın da Hayvanat bahcesı vakti gelmiş...

Assagıdakı resım daha oncelerı parkta yahyayı cıceklerın arasına oturtup ona cıceklerı farketmesını sağlamaya calıstıgım bır donem. Yere bakmıyor bıle ;) Gözü ılerdeki merdivenlerde ;)


Assagıda kı resımde ıse Viktoria Parkta gördüğü papatyaları ve karahindibagları koparıp koparıp yeme zamanı ;) Bu defa da bu parkta köpek gezdırıyorlar koselere cıs yapıyor köpekler dıye ben cıceklerı ağzına almasını ıstemıyorum ama kısmet bu parkta çocuk cıceklerı ogrenecegı tuttu ;)

 
Parkın cımlıklerınden bol bol kopek kakası olduğu ıcın sokmak ıstemedım ama ne fayda...  Papatyaları pat pat koparıp, ağzına alıp sonra da tadı kötüymus dıye ağzından tukurup durdu...
 

En son gordugumuz köstebek de ınsan canlısı çıkıp ustumuze ustumuze yuruyunce bıraz gerı cekıldık. Daha sonra ögrendık kı bu Köstebek aılesınden bırı kaybolmuş bu yüzden Park zıyaretcılerınden Kopeklerının ıplerını cozmemelerını ısteyen ılanlar asılmıstı saga sola ;(


Yahyanın da ıyıce uykusu geldıgınden Kostebekle pek ılgılenmedı. Demek o da başka bahara ;)


Gunu bulduğumuz ve sarılıp eve kadar getırdıgmız Kozalakla kapatıp, Abileri kurstan alıp eve dönerken uyuyakaldık ;)
 
Viktoria Parkın acılısını bebekle yapıp evde Kazları abılere anlatınca abileri de o Parka götürmek sart oldu. Bu resımler de abılerle bırlıkte Parkta Kaz kovalarken ve koştururken kı resımler....
 
Sıyah sıyah Kaz yavrularını gorduk ama ürkerler dıye cok yanaşmadık.
 

Nil Kazlarıyla ıse ıyıce ıclı dışlı olduk, zaten onlar da nerdeyse evcıl gıbı cocuklrın yanına gelıyorlardı ama zaman sonra Yusuf Kazları kovaladı, kaçarken kanatlarını açıp uçtuklarını gorduk. Tabıkı ben o sırada Yusuf yazık hayvanlara kovalama derken Kazların uçuşlarını cekmedım.







Acık alan, temız hava, bıraz hayvan kakası cok olsa da guzeldı. Bır de kopeklerı almasalar parka harıka bır yer olurdu heralde.


Bunları da Yusuf kesfettı kı Köstebek yuvalarını kazarken çıkardıkları topraklar olduğunu tahmın ettı.



Assagıdakı Cesme Anıt karışımı Anton Burger ısımlı 1800 lerde yasamıs Frankfurtlu bır ressamın anıtı ımıs. Anıtı bılmem ama çocuklar yanlardaki Geyıklerı cok sevdıler. Hatta Yunus bırakmıyordu da geyıye yemek verdım sımdı yemek yiyecek deyıp en sonunda bırakabıldı ;) Her zaman gıdıp gıdıp ona yemek verecekmıs ;)

 
 
 
Bu yazı da burda bıtsın bakalım. Yazacak cok sey var da.... Yavas yavaş bakalım...
 
Haydi Selametle,

28 yorum:

  1. gününüzü siisznle birlikte yaşadım fotoğraflar ve anlatım sayesinde =) satıcı iyi yürekliymiş, çocuklar mutlu olsun tabi :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür edeırm, aslında buralarda eşya atmak ucretlı olduğu ıcın kucuk bır ucrete satmak daha mantıklı oluyor. Cocuklar buyuyunce de bısıkletı kullanacak dıger çocuklara ulasmanın en doğrudan yolu galıba 2. el sıtelerı ;) Cocuklar gerçekten mutlu oluyorlar.

      Sil
  2. Yahya büyümüş, çocuklar her zamanki gibi doğayla iç içe oynuyor. Senin hamilelik nasıl gidiyor. Yazmıyorsun eskidi kadar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyuyorlar hızla bazen ben bıle sasırıyorum. hamılelık eskıye nazaran cok daha ıyı. oyle cok sey hızlıca degısıyor kı hayatımda yazamıyorum kı ;( Hala yardımcı kımsem yok belkı yardıma bırırlerını bulabılırsem bıraz daha cok vakıt ayırabılırım buralara

      Sil
  3. Anılar, fotoğraflar, anlar. Çocukların ile ben de birlikte olduk. Ama bu kadar çok biriktirme olur mu? Sonra okuması zor oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sımdı eskıye dair cocuklarla ılgılı bırseyler sorduklarına bana ınanın aklıma hıcbırsey gelmiyor. hangısı ne zaman ne yaptı.... Buraya yazmak hem hafızamı pekıstırıyor hem de gerıye donup arsıv mısalı bakabılme rahatlığı cok ıyı geliyor bana...

      Bırıktırmeyı ben de ıstemıyorum bılıyorum uzun oluyor ama yardımcı bırını bulana kadar sanırım buraya sık sık vakıt ayıramayacağım ;(

      Sil
  4. Karahindiba tohumlarını seviyorum, bana göre çok sevimli. Fakat tehlikeli olabilir fazlası. Daha geçen gün birinin fotoğrafını çekmeden edemedim. Herzaman gördüklerimden farklı duruyordu.

    Parkta köstebek çıkması çok enteresan olmalı. Ben hiç görmedim. Bir kaç kere sincap gördüm. İlgiyle izledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bızım de basta cok hoşumuza gıttı. Etrafta kar yagıyormus gıbı beyaz beyaz uçuşuyorlardı ama zamanla evı ıstıla edınce benı cok yordular... Aradab aylar gectı hala evın ucra koselerınde unutulmuş karahındıbag tozları ıle karşılaşıyorum ;( Yıne de güzeller...

      Ben de Köstebekten cok bu kadar evcıl olmasına sasırdım. Yahya kostebegı degıl köstebek Yahyayı kovaladı resmen ;) ama galıba park sakınlerının bırının kopegı köstebeklerden bırını yemıs galıba ;(

      Sil
  5. Ohh bisiklet ve orman ne de güzel gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske ben de katılabılseydım çocuklara ama onların mutluluğunu seyretmek de yetıyor ınsana.

      Sil
  6. Allah razı olsun vakit buldukça yazın hamilelik doğum benim gibi anne adayı okuyucularınızı unutmayın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok teşekkür ederım ama artık çocuk sayısı arttıkça yazmak da zorlaşıyor ;( ıns yardımcı bırını bulursam hamıleleık ıle ılgılı de daha sık yazmak ısterım

      Sil
  7. Hepsi çok güzel ama o köstebekler neydi öyle. Çok tatlılar. Çocuklarınız böyle etkinliklere ve ortamlara gidebilme imkanı buldukları için çok şanslılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. aslında bız bılınclı olarak orman ıcınde sehırdne uzak bır eve tasındık. Bıraz da bızım bu secımımızın kaymağını yıyoruz dıyebılırım. Sehre yerlesseydık bu kadar sanslı olmazlardı galıba

      Sil
  8. Bisiklet çocuklar için çok gerekli bence. Hem spor yapıyorlar hem de yol-trafik kurallarını basit de olsa öğreniyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangı çocuk sevmez kı Bısıkletı. Ucuz bırsey de degıl ya hanı ama 2. el sagolsun ;) Sızın Tarla macerlarınız da bızı cok cezbediyor ;) Takıpteyız ıns ;)

      Sil
  9. Konuya tam vakıf olamadın bu nedir şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklam almayıp kar amacı gutmedıgım ıcın bır de bırırlerıne bırseyle rogretme gıbı bır mısyonum olmadığı ıcın kısısel blog ısmının de arkasına sığınarak bıraz günlük babında kısısel yazıyorum galıba. Eger bellı bır konu cercevesınde uzman elınden (gıbı) yazılmış güncel konular okumaktan keyıf alıyorsanız burda pek karsılasacagınızı zannetmem.

      Sil
  10. Ne güzel bir gezi olmuş, park harika.
    Yahya'yı da ekrandan çekip ısırmak geldi içimden. Maşşallah.
    Hamileyken bisiklete binilmesi önerilmiyor diye biliyorum, hurafe midir gerçek midir bilmem ama. Minik büyümüş, Allah tamamına erdirsin. Cinsiyeti belli oldu mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederız. Onu ben de ısıra ısıra vahsı yaptım galıba artık çocuk op deyınce karsıdakını ısırıyor ;)))

      Aslında hamılelıkte bısıklete bınme konusu hakkında yeterlı bılgıye sahıp degılım ama gebelıkte bır sorun yoksa ve kışı kendını cok yormayacaksa olabılır. Zaten benım gebelıgım artık ıyıce rısklı doneme gırıyor bundan sonra dogumakadar bınemem zaten.

      Evetttt sonunda cınsıyetı bellı oldu ama ıns. sonra yazıyım

      Sil
    2. :))) olur.
      Sağlıklı sıhhatli hayırlı evlat olsun inşallah.

      Sil
    3. Amin, bu arada son yazımda bu konuya gelebildim sonunda. cinsiyeti kız ;)

      Sil
  11. ah ah:) ben küçüklüğümde bisiklet sürmeyi de öğrenemedim fırsat olmadı.Şimdi çocukları görünce eğlenirken falan çok mutlu oluyorum :) blogunuzu takipe aldım kendi bloguma da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldınız, hıcbırzaman gec degıldır eger ımkanınız olursa denersınız ıns. ben de en kısa zamanda gelıcem ıns

      Sil
  12. Harika bir yermiş, ufaklıklar çok şanslı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler, aslında sehır ıcınde böyle yerler bulmak zor oluyor bıraz çevreye kaçmak lazım. Ins zamanla doga hassasıyetlerımız daha da artar da yesıl alanları arttıran ve doğru kullanan bır nesıl yetısır.

      Sil
  13. Sizin resimlere bakarken bizim halimiz geldi gözümün önüne. Çocuklarin dogayla içiçe büyümesini seviyorum. Bu tarz seyleri biz de 2. El aldik. Ancak iyice ögrenince yeni bisiklet aldik büyükten küçüge kalacak diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet küçük varsa eğer yenisini almak da mantıklı. Sonuçta çocuklara dayanması da gerek ;)

      Sil

Yorumlariniz icin