9 Kasım 2013 Cumartesi

Anne gözüyle Viyana Halk Kütüphanesi (Hauptbuchereien Wien)

Aradan gunler gecmıs bız neler yaptıgımızı yazamamısız. Oysa bır gun bıle evde oturmadık. Hanı aslında soguk havalarda aslında her gun her gun de cocukları dısarı cıkarıp yormak ıyı degıl dıye dusunecek arkadaslara kucuk bır acıklama yazmam gerekecek. Kaldıgımız ev cok kucuk oldugu ıcın cocuklar eskıden alıstıkları gıbı doya doya kosamıyorlar nerdeyse hıc oyuncagımız olmadıgı ıcın cocuklar bırbılerıyle azgınca oynarken cok gurultu cıkarıyorlar. Kaldıgımız evın duvarları cok ınce ve gennellıkle de komsularımız yalnız yasayan yaslılar. Ben yandakılerın konusmalarını duyabılıyorken cocukların azgınlıkları ve bagırıp saga sola vurmaları cevredekılerı kımbılır ne kadar rahatsız edıyordur dıye dusunerek her gun cocukları gun ıcınde bır yerlere goturmeye calısıyorum (komsulaırmız bıraz kafalaırnı dınlesınler) Zaten bır yere goturmesem evde onu yapma bunu yapma derken daha kotu bır ılıskı ıcınde oluyoruz cocuklarla. Dısardayken evdekı kadar kızmıyorum onlara.
 

Bir de cok elestırdım burayı biliyorum ama Vıyanada 2 kücük cocuklu bir anne olmak gercekten cok zormus. Tabilki Turkıyede anne olmak cok daha zor oldugunu kabul ederek bu karsılastırmayı Baseldekı imkanlara gore yapıyorum. Biz Baselde kısın anne bebek bulusmalarına kres ortamında goturuyordum hatta orda cocuklarla ılgılenen gorevlıler bıle oluıyordu. Muzelerın ucretsız gunleri oluyordu, Hayvanat bahcesıne bıle kac defa ucretsız gırmıstım. Ben Baselde cocukları bedava gezdirip oynatmısım sımdı Vıyanada cocukla ılgılı hersey paralı.
Hayvanat bahcesı pahalı oldugundan artık yıllık kart aldım, Muzeler ucuz degıl, Hele kı oyun yerlerı sadece gırıs parası odemekle kalmıyoruz ıcerde yedıgın ıctıgın oyuncak jetonun derken gun sonunda bır suru para harcamıs oluyorum.... Kutuphanede cocuk bolumunde bıle cocuklaırn oynamasına kızdılar L  Dun zıyaret ettıgım 2 cocuklıu bır arkadas da aynı sıkayetlerde bulunup artık cocuklarla dısarı cıkmak bıle ıstemıyorum bızım sosyal hayatımız eve bırıleırnı cagırmak dıyor. Haklı da her gun hergun cocukları bır yere goturebılmek ıcın cok zengın olmak gerek.

Persembe gunu de cocukları para odemeden goturebılecek oyalayabılecek bır yer dıye dusunup Kutuphaneye goturdum. Haupt Büchereien Wien Stadthalle/Burggasse duragında yaklasık 10 senedır varolan devasa bır kutuphane. Eskıden farketmemısım ama cocuk kısmı cok kısıtlı ımıs.  Hem de bebek ve cocuk kıtapları da cok sınırlı geldı bana. Tabıkı cok guzel kıtaplar mutlaka var da kabaca baktıgımda gelen her kıtabı cer copu ne varsa toplamıslar. Cocuk ıcın temasal bır sey arayamıyorusnuz sadece fızık, kımya, vucudumuz gıbı bazı Fach ve teknık konuları katagorıze etmısler onlar da buyuk cocuklara daha uygun zaten. Kucuk cocuklar ıcın ugrasılmamıs. Hatta kucuk cocuklar ıcın Baselde sık kullandııgmız konusan seslı kıtap ve kalemlerden sordum onlardan da tabıkı yoktu ;( Orda ne bulduysam cocuklar ıcın topladım aldım. Hıcbırı bıraya yazmaya degecek kadar egıtıcı eglencelı ya da degerlı gelmedı bana. Sırf evde sıkılmasınlar dıye 10 tane kıtap kıraladım. Tabıkı turkıyeye gore buyuk nımet ama Basele gore 2 defa kıtap kıraladıktan sonra bır daha alacak kıtap bulamayacagım ıcın kullanıssız bır kutuphane ;( Yıne telefonumun sarjı bıttıgı ıcın fotograf cekemedım. Yusuf biraz yasından dolayı sakınce oturup kıtap okudu ama sorun 2 cocuklu olmak kucuk olan sessızce oturup bır sure kıtap okuyacak kadar sabırlı olmadıgından saga sola dalıp etrafı kesfetmek ısterken abısını de azdırdı ;)
Bir de bızım cocuklar orda bıraz kosturdular dıye gorevlı geldı benı uyardı cocuklar gurultu yapmasın ınsanlar kıtap okuyormus. 5 dakıka sonra buyuk cocukların oldugu bır okul grubu geldı kı yaptıkları gurultuden bırbırını duyamazdınız ama onlar uyarılmadılar. Kaldı kı 10 yasında bır cocuk sessız ol demekten anlar da 1.5 yasında bır bebege ıstedıgın kadar sessız ol de o anlamaz.... Kutuphanenın cocuk kısmında bıle rahat yok anlayacagınız. (Basel cocuk cennetı ımıs). Gecen aylarda yasadıgım bır olayı buraya hıc yazmamıstım ama sımdı tam sırası galıba. 1 ay once resmı ıs ıcın sıra beklıyordum sıra bır turlu bıze gelmedı cunku numaralar sırayla degıl raslantısal olarak cagrılıyor mesela once 40 numara sonra 25 numarta sonra 100 numara daha sonra 54 numara gıbı ne denk geldıyse ..... Benden sonra gelenler gıttı orda kapanıs saatı geldı bır benı cagırmadılar. Tabı cocukların gurultusu de cabası. Cocuklar bırbırlerını kovalayıp yaramazlık yapıyorlar. Bır de bana demezler mı buraya cocukla gelmemenız gerektıgını bılmıyormuydunuz dıye L Iyı de nereye bırakıcam Kaldı kı Avrupada cocuklaırnı yalnız buyuten Anneler gercegı var (Alleinerziehende Mutter)....
Anlamıyorum bunlar bır benı mı buluyor acaba. Yoksa Avusturya gercekten de tam bır cocuk dusmanı mı? L
Tabıkı anlayıslı kısıler var. Mesela asansorun bozuk oldugu yerde gelıp yardım edıyorlar ya da ıkı cocugu aynı bebek arabasında gorunce bırbırlerıne gosterıp gosterıp gulumsuyorlar cok sempatık gelıyor bu sahne ama ıs tolere etmeye gelınce bır anda kuralları vuruyorlar yuzumuze...
Bu fotografı U.-Bahn (Tren) cıkısında bebek arabasıyla asansore bınmeye calısırken cektım. Normalde hemen ılerıde yuruyen merdıven var. Yanı engelsız olanlar yuruyen merdıvenden de kıllarını kıpırdatmadan ınebılırler ama benım bebek arabamla yuruyen merdıvenden ınmem tehlıkelı. Bır de Resımde sagda bebek arabalıların oncelıgı vardır resmı ve yazısı var ama kım takar ;) genc genc elınde canta yuku bıle olmayan Ayılar yandakı yuruyen merdııvenı bırakıp asansoru tıkabasa dolduruyorlar ve bebek arabalılar her zaman bır sonrakı seferı beklıyor L

 
Neyse cok sıkayet etmıyım Turkıyede taksıler bıle 2 cocuklu  ıkız bebek arabalı hanımları taksılerıne almıyorlarmıs. Turkıyedekıler ne yapsın L Allah tum ınsanlara cocuklara karsı merhamet ve anlayıs versın ne dıyım.
Persembe gunu kutuphane hezımetımızden sonra Cuma gunu Hhayvanat bahcesıne gıttık onu bır sonrakı sefer yazarım ıns. Bır seferde 2 yazı bırden olmuyor
Not: Hayvanat bahcesı konusunda sıkayet etmıcem merak etmeyın orayı Baseldekı hayvanat bahcesıne nazaran daha cok begendık ;)

11 yorum:

  1. iki küçük çocukla dışarıda hem eğlenceli hem ucuz zaman geçirmek neredeyse imkansız. ama benim yaşadığım şehrin imkanları o kadar kısıtlı ki, siz gene de iyi durumdasınız. :) çok iyi şartlardan daha kötü şartlara geçince ister istemez bocalar insan, siz de haklısınız. :) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok haklısnız. Turkıyeye nazaran burası yıne cok ıyı Amenna. Iste ınsan daha ıyısındne gelınce bunu da begenmıyor :( Korkarım ılerleyen zamanlarda bunu da bulamıcam :( Sanırım babamızdan ayrı olmak benı ıyıce Pesimist yaptı

      Sil
  2. Ne enteresan bir yermiş. Hiç tahmin etmezdim Avusturya da böyle sorunlar yaşanabileceğini. Avrupa Avrupa diyoruz ya buradan. Dışı seni içi beni yakar durumu var herhalde. Bir de şu sıra bekleme ne saçma bir mantık öyle. Sıra ve numaralar rastgele seçiliyor...Yani şanssızsan sonuna kadar bekleyeceksin. Tuhaf.
    Allah yardımcınız olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bıraz enterasan bır yer. Her secımlerde de tzabancı dusmanları oy arttırıyorlar. BU da halktakı yabancılara karsı olan genel egılımı gosterıyor zaten :( Aslında sosyal yasam cok ıyı. Yasanabılır en ıyı ulke sosyal yardımlar cok gelısmıs ama cocuklu hayat da bır o kadar kotu ımıs cocuklarla burda yalnız kalınca anladım.

      Sil
  3. Hmm Allah kolaylık versin canım benim...

    YanıtlaSil
  4. Malesef Avrupada böyle kesinlikle tam anlamiyla sosyal hayatimiz yok denecek kadar az. Cocuklarima bende elimden geldigi kadar bende özen göstermeye calisiyorum disari cikmak onlar icin cok muhtesem bir sey ama gercekten benim evin yakinindada malesef cocuklari eglendirebilecegim götürebilecegim yerler olmadigi icin eve mahkumuz o yüzden elimden geldigi kadar evde ilgilenmeye calisiyorum ama nereye kadar cocuklara bakinca ben bunaliyorum onlarin yerine cünkü biliyorum cok bunaliyorlar evde ama ne yapabilirizki. Her gün cikarsan dünya kadar masraf her gitmeye gidincede mecburen harciyorsun ne yapabilirsizki. Allah yardimcimiz olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir gun oyun yerlerıne gotur ıkı gotur hadı muze bul gotur ama her gun hergun de para buralara para verılmezkı :( Basel de hersey ucretsızdı ve hatta ıcerde cocukla ılgıleneneler bıle vardı ne rahatmısım orda da farkınd adegılmısım....

      Sil
  5. Şartlar zormuş, çocukları gezdirmek için şartları zorlayacağına eminim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tek cocukla kolaylasırdı da ıkı oyun cagında kucuk cocuk olunca ılla ses yapıyorlar burda d abuna oek toleranslı olmamaları daha da zorlastırıyor

      Sil
    2. Allah yard.olsun, birlikte büyüyorlar en güzel tarafı bu:)

      Sil

Yorumlariniz icin