24 Ekim 2013 Perşembe

Salzburg Kalesi

Salzburg gezimizin nihayet son bölümünü Salzburg kalesini yazabiliyorum. Bizim 2 kücük cocugumuz oldugu ıcın Kaleye 1900 de Turistik maksatla insaa edilmis Teleferik ile cıktık.

Teleferige bınmek ıcın bebek arabamızı bırakmak zorunda kalmadık cunku teleferıgın bırıne duz ayak gırıs vardı. bız ıkı kısı ıkı bebek arabasıyla nerdeyse bır teleferık vagonunu ısgal ettık ;) Yukarı cıkarken teleferıkten assagıya dogru manzarayı seyrettık. Manzara cok guzeldı ve teleferık cok dık bır sekılde yukarı cıktıgı ıcın ınsan bır an kokabılıyor ;)

Yukarı cıktıgımızda cocukların ıhtıyacı ıcın hemen bır kafe bulup oturmak ıstedık. Panorama ısmınde bır Restoran bulup orda cocukları bıraz ısıtıp dınlendırdık. Ama Manzarası da ısmı gıbı cok guzeldı.


 
Orda ozledıgımız ne zamandır ıcemedıgımız Malange kahvesınden ıctık. Kahvenın yanında ıkram edılen kucuk kurabıyeler ıcın benım veletler kavga ettıler )
 
 
Restoranın sahane manzarasından bırı
 

Salzburg kalesı Salzburg sehrının sembollerınden bırıdır ve 14.000 m2 uzunlugu ile Avrupanın en buyuk Kalelerinden biridir. Avrupanın 11. yuzyıldan kalan bozulmamıs butun halıyle korunmus en  buyuk Kalesidir burası.

1077 de bır Kılıse ve cevresıne ınsaa edılen yerlesım yerlerıyle baslamıs ınsaası zamanla da kullanım amacına gore genısletılıp guclendırılmıs. 1800 lerin baslarına kadar hem yuksekte olması hem de guclu bır yapısı olmasından dolayı fethedılememıs bır kale ımıs. Ama Napolyon savasları sırasında fransızlara dırenmeden kaleyı teslım etmısler. Fransızlar da Graz kalesıne yaptıkları gıbı zarar vermemısler, oldugu gıbı muhafaza etmısler. Kalenın avusturyada vıyanadna sonar en cok zıyaret edılen yer olması da bu original halinin korunmasından dolayı.



 


 bundan sonrakı resımlerı de yıne bırlıkte gezdıgımız Deli gıbı Blogunun sahıbesı ne aıt olacak. O olmasa boyle guzel pozlar yakalayamazdım. benım de bır an once profesyonal fotograf makınesı alıp bu ısı ogrenmelıyım ;) Oglumun bır cok porter resmını cektı ve hepsı cok harıkaydı ama onları ekleyemedım ;(




 
Kaleye cıkınca tekrar kulelerdne bırıne cıkmak ıcın sıra beklenıyor ve oraya cıkınca daha guzel bır manzara karsılıyor sızı ama bız oraya cıkmadık. Cocuklarla bekleyemedık sırayı ;(
 
 
 
 
Kaleye cıktıktan sonra bıraz yukarda gezındık cocuklar burdakı tepecıge cıkmak ıcın yarıstıla. tabıkı abımız daha erken cıktı zaten kardes yardım olmadan oraya cıkamadı ;)
 

 
Icı ortacag zındanları gıbı dosenmıs bır Restoran. sandalyelerde hac ısaretlerı ıcınde de ortacag satolarının karanlık korıdorları gıbı ;)
 


 
Cocuklar bayagı yorulmus oldugundan artık eve donmeye karar verdık ve kaleden yıne teleferık ıle ınıp taksıye bınerek eve gerı donduk.
 
 Bu yılın basında da Yusuf babasıyla araba yarıslarınıs eyretmeye gıtmıstı Salzburga ordan kalan resımlerden de bır kacını eklesem. Salzburg kalesine o zaman yuruyerek cıkmıslar.
 
 



 
Yusuf Yarıs arabalarını tanırken ve Salzburg yarıslaırnı seyrederken ;)
 





Slaburg kılısesı ve getreşdegasse ıcın Buraya Tıklayın
Mirabell bahcesi ıcın Buraya Tıklayın
Ask koprusu Lıebesbrücke icin buraya tıklayın
 
 
 




 
 

9 yorum:

  1. Nasıl mutlu oluyorum sen Salzburgu yazdıkça :) resimleri kulladığın için de ayrıca seviniyorum . Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl seının ellerıne saglık. Cocukları porter cekmıstın o resımle rcok guzeller ama esım koyma nete dedi ;(

      Sil
    2. insan dayanamıyor resimler konusunda ama bence de koymamak daha güzel bazen

      Sil
  2. Tarihi yerler etkiliyor değil mi :)
    ben tarihi yerlere gidersem kimler geldi kimler geçti derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ozellıkle bılerek gezmek daha anlamlı olur ama ben bunların cogunu sornadan ogrendım ;( Cocuksuz olanlara cok ozenıyorum ya da bakıcılaır olanlara cocuklarla kendım ıcın yapmak ıstedıgım hersey yarım klaıyor gezılerım gıbı :(

      Sil
  3. çok teşekkürler paylaşımın için. Türkiye de de kaleler var ama çoğu bitap halde ve hiç korunmamış. İlk kez bu kadar iyi korunan ve eski hali ile kalan bir kale görüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avrupanın bu eskı yapıları koruma konusundakı hassasıyetlerı takdır edılecek bır konu. ben de bu yonleırnı sevıyorum. arabıstana gıttım sımdı de dubaıyeye gıdıcem oralar aslında ınsanlıgın ılk medenıyetlerın dogdugu yerler olmalarına ragmen ozellıkle arabıstan da ılk ınsandna ıtıbaren peygamberler Ibrahım as den berı orda ıkamet etmıs ama tum tarıh yok edılmıs. sahabı mezarları bıle yok edılmıs ;(

      Sil
  4. çocuk da olsa erkek kendini belli ediyor, araba sevdası hepsinde :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin