6 Eylül 2013 Cuma

(Nesli tukenen ve tukenmekte olan Hayvanlar) Naturhistorisches Museum Basel 2


Daha once Doga tarıhı muzesı gezımızın ilk bolumunu Burdan yazmıstım. Ilk bolumde Muzenın Kelebek ve Bocekler kısmını yazmıstım Bu bolumde ıse Neslı Tukenen ve Tukenmekte olan hayvanlarla ılgılı bolumden fotograflar eklıcem.
 
Oncelıkle  Neslı ukenen ve tukenmekte olan hayvanları kapısı otomatık acılıp kapanan beyaz bır odanın ıcıne hazırlamıslar. Bu ınsana karantına bolgesı ya da dıkkat edılmesı gereken bır bolum oldugu hıssını verıyor. Cocuklar hayvanların gorundugu bolmeler arasında kosup oynarken bayagı eglendıler ozellıkle henuz 1.5 yasında bıle olmayan Yunus ıcın Muzenın en guzel ozellıgı kosmak ıcın bır cok bos alanı olması ıdı ;)
 
 
Pandaları dunya uzerınde cok az sayıda kaldıkları ıcın Basel hayvanat bahcesınde Panda goremedık. Ama Vıyana hayvanat bahcesınde Panda oldugunu bılıyoruz ve sırf o Pandayı gormek ıcın oraya gıtmek ıstıyoruz ;)
 
Assagıda Pandalar gıbı degısık Neslı tukenmıs ya da dunyada sayısı azalmıs bır cok hayvanın sergılendıgı ve cocukların da aralarında kosup oynarken bazen de hayvanları saskınlıkla seyrettıklerı resımlerımız var:













7 yorum:

  1. Tam benlik bir müzeymiş :) şimdiki çocuklar çok şanslı. Ben küçükken sadece MTA 'nın müzesinde dinozorlar olduğunu hatırlıyorum. Onları görmek bana çok büyük bir heyecan vermişti.
    Şimdi ise gezici müzeler bile var. Sizin ziyaret ettikleriniz ise harika ve çocuklar için çok faydalı gerçekten.
    Size bol bol eğlenceli ve çocuklar için eğitici içerikli gezintiler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gunumuz cocuklar cok sansli. biz de bulundugumuz yerden dolayi sanirim biraz daha sansliyiz. icinde bulundugumuz firsatlari degerlendirmek icin zaten nerde ne var diye kosturmaktan ben yoruldum da cocuklr hala yorulmadilar :(

      Sil
  2. Selamun Aleyküm blogunuzu yeni keşfettim. Ne güzel bir müzeymiş burası fotoğraflar için teşekkürler.Bana da beklerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykum selam, ben de tesekkur ederım ben de Blogunuzu begendım sevgıler

      Sil
  3. Avrupadaki hayvanat bahçeleri gerçekten çok kapsamlı ve güzel oluyor, ben de Almanya Köln'deki hayvanat bahçesini gezmiştim ve gerçekten çok keyif almıştım sizin çocuklar kim bilir nasıl eğlenmiştir :)

    Bana da beklerim :)

    http://yenilerkendinihayat.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turkıyede hıc Hayvanat bahcesı gormemdıgım ıcın akrsılastıramıcam ama bu yorumları gordukce ben de aynı sekılde dusunuyorum. sıze en kısa zamanda gelıcem ıns ;) sevgıler

      Sil
  4. Yusuf simdi 11 yaşında :)

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin