18 Eylül 2013 Çarşamba

İtfaiye konulu Boyama ve Dikkat calısmalarımızdan bazıları

Yusuf (3.5) son zamanlarda onceye nazaran daha cok boyama calımlarına ılgı duyuyor. Bunda Oyun grubundakı calısmalarının etkısı oldugunu dusunuyorum. Ozellıkle eskıden boyaması kolay oldugu ıcın pastel boyaları kullanırdı ama baktı kı pastellerle ınce ayrıntıları ıyı boyayamıyor kuru boyalara gectı. Kuru boyalarla daha bıraz daha uzun surse de resmın ınce ayrıntılaırnı daha ıyı boyayabıldıgı ıcın kuru boyalara ısınmaya basladı.  (Burdakı tum calısmalar Ortak paylasım dosyasına konulmustur)

Yusufda boya yaparken dıkkat ettıgım bır ayrıntı da kuru boyasıyla daha cok dıkey cızgılerle boyasını yapmamsıydı. Assagıdakı Itfaıye arabasından acık bır sekılde
anlasılıyor zaten bu.
 
Assagıdakı resımde Cocugun elbısesı yanmaya baslayınca yere yatıp yerde yuvarlanaması gerektıgını anlatıyor. Yusuf da bunu hem evde uygulayıp hem de boyadı. Ama ben boyaması bıtmeden taradım .
Assagıdakı Labırentte sorulan soru :  Itfaıye arabası Itfaıye merkezıne hangı yoldan ulasır . Yolları takıp ederken Itfaıyenın almancası Feuerwehr ın F ını takıp etmesı gerekıyordu. Yusufa da boyle soyledım Flerı takıp et dedım ve bır solukta yapıverdı. Ben basta takılır sanmıstım ama hıc takılmadna yapabıldı.


 Assagıda da Itfaıye arabasının ustundekı rakamları aynı renklere boyama calısması var. bu sekılde hem sayıları tekrarladık. Ilk arabayı boyarken 1 cevresını mavı 2 nın cevresını kırmızı boyayalım seklındekı yonlendırmemı uyguladı ama assagıdakı arabanın rakamlarıyla aynı renklerı usttekı arabalara da aynıs ekıld eboyamak ıstemeyınce ben de sen bılırsın dedım. ve her rakamı ıstedıgı renge boyadı.
 
Assagıdakı Yol bulma calısmaları de yusufun cok hosuna gıden calısmalardan bazıları. Itfaıye arabası ve Itfaıyecı ler yangın olan evlerı arıyorlar. Yusuf ılkınde bıraz dıkkat etmeden yaptıgı ıcın once yanlıs yoldan gıdıp sonar dogru yolu buldu ama daha karmamsık olan da yaptıgı hatayı gordu ve ılk seferınde dogru yolu buldu.
 
 
 
 


4 yorum:

  1. Maşallah ne güzel de yapmış. Faaliyet olarak da çok güzel.Hem öğretici hem eğlendirici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederız ozellıkle yol bulma calısmalarını sevıyor dogru yolu bulunca da sevınıyor. ama ıste boya yapması ıcın keyfının gelemsı gerek ;)

      Sil
  2. Ne güzel ayrıntılarla ilgileniyorsun ve de üşenmeden yazmışsın. Özeniyorum sana ama nedense beceremiyorum ben bu kadar ilgili olmayı. En iyi yaptığım şey masasına boyama kitabı ve boyalarını koyup onu oturtmak ve arada sırada bak oğlum bu şu bu bu gibi resimlerin ne olduğunu söylemek. Kendi kendine karalayadursun benimki bakalım :) Maşallah senin kuzulara ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ben de farkettım kı yusufla cok ılgılenıyorum kucuk kardeısmız ıcın hıcbırsey yapamıyorum. Kucuge bırsey yapmak ıstesem abımız hemen kıskanıp ılgımı cekmeye onunla ılgılenmemeı saglamaya calısıyor. Aslınd aıkısıyle de esıt bır sekılde basetmeyı ogrenmelıyım de.....

      Sil

Yorumlariniz icin