13 Ocak 2013 Pazar

Köpükten Kardan Adam.

Kıs mevsimi oldugu ıcın Kardan adamlar mevsıme cok uyumlu bır Tema oluyor cocuklalr ıcın. Bu yuzden markette el ısı malzemelerı kısmında satılan Köpükten Toplardan aldım. Aslında elımdekı bır kıtapta bu toplarla domuz yapımı gosterılıyordu ama ben domuz degılde mevsıme uyumlu kardan adam yaparız deyıp hemen degısık boyutlarda aldım bır kac tane. Evde sıkıldıgımız bır ara hemen bunu da cıkardım ve basladık.

Köpuk topları en buyugu altta en kucugu ustte olacak sekılde dızıp Ortasından ucu ınce tahta sıslerden sokup bırbırlerıne bırlestırdım cunku kopuge yapıstırıcı ya da bant kullanmak cok zor oluyordu. bırbırlerınden farklı boyutlardakı kopuk topları uzuncana bır sopa ıle bırlestırdıkten sonra boynuna bır kurdeleyı atkı nıyetıne bagladık. sonra yıne el ısı malzemelerı kısmından aldıgımız gozlerı yapıstırdık sonra da burnuna kucuk sıyah bır ponponu uzerınden toplu ıgne batırarak kardan adamın burun kısmına sabıtledık. agzı da kalemle cızdık. dugmeyi de toplu ıgnelerı ardarda batırarak yaptık.


Karsımıza yaptıgımız ılk kardan adamımız cıktı. sonra tekrar kopukten topları ve malzemelerı cıkarıdm yusufa hadı sen yap ben ellemıcem dedım. 2. kardan adamı sadece yusuf yaptı. uzun sopayı once ıkı topu bırlestırerek gecırdı 3. topu sonradan ben sopaya taktım cunku 3 une bırden sopa tuttrumak guc ısteyen bır seydı. sonra toplu ıgne kutusunu yusufa verdım ve dugme yap dedım dugme nıyetıne toplu ıgnelerı kardam adamımızn karnına batırdı sonra goz ve burun yaptı ben o sırada baska bırsey yapıyordum tamamen herseyı onun yapmamsını ıstedım. once kol nıyetıne yıne toplu ıgne batırdı yanlarına ama sonra dıger kardan adamda ben sopa taktıgım ıcın yusuf da ıgneden kolları cıkarıp sopa sapladı kol kısmına..

Malzemeler.


En son olarak da ıkımızın da yaptıgı kardan adamların kafalarına bebek eldıvenlerını sapka nıyetıne taktık ;)

Sonra yusuf onları alttakı sopa kısımlarından tutup konusturup oynadı.

Bu calısmamda bence en onemlı sey yusufun Kopuge Igne batırmaları oldu. brı ara kardan adamın her tarafı ıgne olmustu nerdeyse ;) Aslından baslık kopukten kardanadam degıl de kopuge Igne batırmaca olsa fena olmazdı.

 
 

Daha sonra Köpuklerı bırbırlerıne tutturmak ıcın kullandıgımız tahta sopaları masaya gelısı guzel atıp sırayla herhangıbır sopayı degerlerını sallandırmadan almaya calısma oyunu oyndık. Aslında bu oyunun bır adı var ama ıste sımdı benım aklıma gelmedı :( Bu oyun da yusufun Ince motor gelısımı ıcın cok guzel bır alısıtırma oldu keza sopaları gercekten de dıgerlerını sallandırmadan degdırmeden cekmeye calıstı bazılarını da basardı tabı ben de yapamadıgı zamanları gormezden geldım ve -Aferın yapabılıyorsun dıye gaza getırdım ;)

11 yorum:

  1. cok cici olmus sonra oynadiginiz cubuk oyununun adida mikado :) gecen blogumda oyun onerisi olarak yazmistim :)) cok.severim.mikado.oynamayi.cocuklugumdan beri :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur e de erim keske sizin mikado oyununuzu kacirmasaydim hemen arsivinuzden bakicam eminim kuziniz da oynarken cok eglenmistir

      Sil
  2. Gerçekten harika çalışmalar yapıyorsunuz hem de bir minik kuzu daha olmasına rağmen ..İlerde kızım biraz büyüyünce çok işimize yarayacaklar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekku ederim benim2. kuzu buyudukce ben de sizin paylasimlarinizdan cok faydalanicam ins.

      Sil
  3. Kardan adamlar çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Kışın en uygun çalışmalardan bir kardan adam. Tahta sopalarla oynadığınız oyunu bizde kibrit çöpleriyle oynardık eskiden güzel bir oyun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederiz. bir de kar yagsa da biraz daha gercek kardam adam yapsak. turkiyede kar var da buraya yagmiyor bu gunlerde

      Sil
  4. :)çok güzel olmuş,Yusuf kardanadamı hafiften iğnedanlığa çevirmiş,ucundan dönmüş:)Şiş geçirme fikri çok iyimiş, o oyun da çok keyiflidir gerçekten,ismini ben de bilmiyorum:)

    YanıtlaSil
  5. tesekkurler igne ve sisleri sokup cikarmak hisuna gitti herseyden once kendibasina yapmak onu en cok mutlu eden tarafi oldu sanirim. bir ara eline batirir diye korktum ama elh bir kaza olmadan bitirdik

    YanıtlaSil
  6. YİNE HARİKA BİR ETKİNLİK DAHA :)EĞLENEREK BÜYÜSÜN ÖĞRENSİN KUZULAR :) KARDAN ADAMINIZA BAYILDIM :) MİNİKLERDE ŞANSLI ÇOCUKLARDAN :) İLGİLİ BİR ANNELERİ VAR MAŞALLAHH :)

    YanıtlaSil
  7. cok tesekkur ederim. guzel yorumunuz icin.

    YanıtlaSil
  8. Maşallah Yusufa, çok beğendim :) iğnelerle ustaca oynaması ayrı bi güzellik, korkmadan ellerine verebilmek için çok ilgilenmek lazım, bir sorum olacak Yusuf oyunu bittikten sonra fazlalıkları topluyor mu? sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorumlariniz icin