14 Ocak 2013 Pazartesi

Oyun Grubu - Yari Waldorf ;)

Gecen hafta o kadar yogun gecti ki neresinden baslasam neyi onceleyerek yazsam bilemedim. en iyisi kronolojik siraya gore devam ediyim...
 
Cuma gunu Yusufu evin yakinlarinda normal devlet kresi ama egitmeni Waldorf egitimi veren bir oyun grubuna bakmaya gittim. nette waldorf oyun gruplari diye aradigimda waldorf kresleri arasinda geciyor ama resmii olarak waldorf degil bir devlet kresi...
 
Kindsgi Glaibasel da sali ve cuma gunleri ogleden sonra 2.5-5 arasi yer vardi. aslinda gunduz gitmek isterdim gunduz gidebilseydik erken kalkip erken yatmak icin daha kolay duzen kurabilirdim ama ogleden sonra bile yer olmasi benim icin cok iy oldu.
 
Krese 20 dakika erken varmistim Ulrike bizi iceri almadi tum cocuklar hep birlikte iceri girermis diye diger cocuklarin gelmesini bekledik hatta hosuma gitmedi ama hep birlikte iceri girerken gercekten de hos bir ortam dogdu. giriste arkamizdan gelen arkadaslarimz ve aileleriyle muhabbet imkani dogdu cocuklar birbirleriyle kres oncesi gorusmus oldular. gelen ailelere teker teker bir sikayetleri olup olmadigini ve genel olarak nasl bir yer diye sordum hepsi pozitif cevap verdi.

 
Iceri girdigimizde Ulrike ve diger cocuklarin oturabilecegi daire seklinde dizilmis kucuk sandalyelere oturdular once konustular birbirlerine hal hatir sordular sonra da sarkilar soylediler. ben ve yunus koseye oturup onlari seyretik yusuf ise beklemedegim sekilde kolay beni birakip sandalyelerden birine oturdu ve onlari seyretti. aslinda soylenen sarkilarin hepsini biz evde de soyledigimiz ve anne bebek bulusmalarindan coktan ezberledigimiz icin yusufun eslik etmesini bekledim ama sanirim yeni bir ortam oldugundan onlari seyretmeyi tercih etti. cocuklardan biri de pencereden bakip annesini aradi normalde de cembere dahil olup sarki soylemiyormus :(
 
Sarki soylerken Ulrike teker teker cocuklara hangi sarkiyi soylemek istediklerini sorup her cocugun istedigi sarkiyi soyluyordu grup yaklasik 7 kisiydi ve 3,4 tanesi de Turktu. turk cocuklardan biri mini mini bir kuc sarkisini soylemek istedi ve Ulrike de tamam deyip sarkiyi soylemeye basladilar. Ulrikenin turkce bir sarkiyi ezberleyip soylemesi cok hosuma gitti hatta o sarkiyi baska bir cocuk daha istedi diye 2. defa soylemeye baslamadan once izin aldim ve kameraya cektim. Isvicreli birinin agzindan turkce bir sarki dinlemek degisik oldu aksaani da kulaga garip ama sirin geldi ;)
 
 
Daha sonra masaya gecip makas ve aletler yaridmiyla hamurlar kesip sekiller vemeye calistilar yusuf hamurlara bayildigi icin hemen hamura daldi ve birseyler yapmak icin ugrasti gozu beni hic gormuyordu ve hatta aramiyordu bile. Ulrike bir kavanoz dolusu makasi getirince yusuf bir tane aldi ve -Annee bak burda da makas varmis diye bagirdi. benimkine de makas olsun simdilerde kesip bicmeye ve yapistirmaya cok hevesli...
 
 
cocuklar sikilip teker teker masadan kalkip kostum kutusundan kostumleri cikarip degisik hayvan kostumleri giyip oynamaya basladilar. masadan hamur oyununun basindan en son yusuf kalkti eee hamuru ve makasi bulmusken pek kalkmak istemedi ama sonra aslan ayi kostumlu cocuklari gorunce yuzunu bir gulumseme aldi. yanima gelip anlatti onlari,  Ulrike de yusufun bu halini gormus olsa gerek ki kostum kutusunda kalan son kostumu yusufa verdi yani yusuf ulrike ablasina alissin diye birlikte giydirdik. Yusuf once bir tavsan sonra da bir aslan kostumu giydi.
 
Daha sonra kresin diger odasini kesfettik bir oda dolusu kiremit goruntusu verilmis Tahta, kut kesilmis odun parcalari kisa kisa kutuk parcalari ve ince dallarla dolu kutular vardi. dogal oyuncak acisindan waldorf okulundan daha cok dogal ve cocuklarin yaraticiligini gelistirecek oyuncak vardi. iyiki buraya getirmisim dedim icimden.
 
Ilk gun yusufu tuvalete ben goturdum ulrike de yanimda geldi yusufa bir daha cisi gelince ben yokken ulrikeye PIPI demesini ogrettim ama diger cocuklarin bir kismi tuvaletlerini kendi baslarina yapiyorlarmis belki 2. defasinda tek basina tuvaletini yapmasini ogretirim.
 
Arkadasi Alfredo ile birlikte buyuk bir tren yolu insaa ettiler ilk gunden sosyallesti hatta yemek zamani mutfakta tek basina diger cocuklarla masaya gecip yemek yedi ben yanlarina hic gitmedim ama yusuf benim ve yunusun diger odada oldugumuzu biliyordu ins. 2. ya da 3. sefer beni kolay birakabilir.
 
Biraz uzun yazdim ama yusufun kres deneyimleinde hicbirseyi kacirmak istemiyorum. Gymboree hayalkirikligindan sonra 2. kres maceramizda hicbirseyi atlamadan yazabilirsem yunus buyuyup kres donemine gelince yaptigim yanlis ve dogrulari daha kolay hatirlayabilirim.
 
Yusuf kremit ve odunlardan kule yapip yapip dusururken bizim cikma vaktimiz geldi. Cunku kresi unutup eve misafir cagirmistim ve eve gelmek uzerelerdi. oyungrubunun bitmesine 30 dakika kala ciktik ama yusuf hic cikmak istemedi. haftabasi waldorf oyun grubundan cikarken de cok aglamisti hatta eve kadar aglayip geri donelim oyun oynayalim demisti bu sefer de cok agladi ama bakkaldan sakiz alicaz deyice tamam sakizi alalim sonra yine gelelim deyip beimle eve gelmeye razi oldu.
 
Aksam da misafirlerimizle oynayip iyice yoruldu.   Gece Ertesi gunun Ayi gunu oldugunu apartmanimizin camina asilan brosurden ogrenip heyecanlanarak  uyuduk.

Diger Waldorf deneyimimiz icin Tikla

4 yorum:

  1. İstediğiniz kreşi bulmanıza sevindim. Yusuf'un hemen alışması çok güzel ayrıca öğretmenin Türkçe şarkı bilmesi de çok hoş. Keyifli vakitler geçirmesini dilerim..

    YanıtlaSil
  2. tesekkur ederim ins. hersey boyle gider. cunku yusuf 2 yasindayken gymboreenin oyun grubuna goturmustum 2 ay sorunsuz gitmisti ama 3. ay anne gitme diye aglamaya basladi ben de hamileydim o zaman. ins. burda da sonradan baslamaz aglamaya

    YanıtlaSil
  3. Bizim kreşler plastik çin malı yuncaklarla dolu, 10 sene sonra belki böyle olur,
    hayırlı olsun yeni okulunuz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıns. 10 seneye kalmaz . aslında en guzelı dogal metaryallerı oyuncak halıne getırmek teker teker aıler ıcın bıraz zor ama meslek olarak cocukları ve cuk egıtımını meslek edınmıs kreslerın bunu dah ada cıddıye alması ve dogal maddelerı oyuncak seklınde cocuklara sunmalılar. bız aıleler de onlardna fıır edınırdık ama tesı oluyor

      Sil

Yorumlariniz icin