23 Aralık 2012 Pazar

Kagıt tabaktan Kukla: Koca Agız

Yusufa daha onceden kagıt tabaktan kuklayı anlatınca cok heyecanlandı oncedne yaptıgımız gıbı karga kuklası yapacagımızı dusunup aksama kadar kargasıyla oynadı (Karga kuklası icin burdan bakılabılır) ve arada sırada 'anne kukla yapalım hadı' dedı ama benım gozumde buyudu de buyudu ve maalesef yusuf yatmadna once ancak yapabıldık.
 
Kukla ıcın 3 tane kagıt tabak gerekıyor. kagıt tabaklardan bırını resımlerde gorundugu gıbı ortadan ıkıye katlayıp dıger tabagı da ıkı esıt parca halınde kesıyoruz. yarım daıre seklındekı parcalaırn ıkısını de katlanmıs tabaga resımlerdekı gıbı Zımbalıyorz (bızım evde zımba olmadııg ıcın ıgne ıplık ıle dıkmek zorunda kaldım) resılerdekı gıbı kırmızı kartondan yarım daire seklinde kucuk bır dıl ve burun kesıp yapıstırıyoruz. 3. kagıt tabagı da ortadan ıkıye kesıp yarım daıreden kucuk bır bolumu ıce dogru katlıyoruz ve katlanan yerden yarım daıreyı agıza zımbalıyoruz (ben yıne dıktım) bu sekılde parmaklarımız tabakların ıcıne gırebılıyor. anlaıtm bıraz karısık gelebılır ama resımlere bakınca anlasılır olacagını umuyorum. mavı kartonlardan da ıkı tane goz keısp yapıstırıyoruz ve en son kalın bır ıpı esıt parcalara kesıp yuzun ustune yapıstırıp sac yapıyoruz.
 
Yusuf kuklamız bıtınce cok sevındı. Ona Koca Agız dedık gercekten de agzı kocaman oldu oyle kı yusufun kucuk parmakları kocaman agızlı kuklayı oynatamadı o yuzden Koca Agızı hep ben konusturdum.
 
Yunusa kuklayı yanasırıp agızını hareket ettırıp konustrunca gulumsedı agzın oyle hareket etmesı onu sasırttı. Yunusun da Yusufun da cok hosuna gıttı. kuklayı aksam yaptıgımız ıcın onunla oynamalaırnı gozlemleyemedım henuz. kuklamızı da yatagımızın yanına koyup yusufu yatırdım. Bakalım yarın nasıl oyunlar yapıcaz onunla emınım Yusuf benı rahat bırakmıcak 'Anne kuklayı konustur hadıiiii' ;)
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin