29 Aralık 2012 Cumartesi

Cocuk gozunden Mozaik taslarıyla yapılabilecek alternatifler

Haftasonlarını cok sevıyorum cunku esım gunun yarısında da olsa yanımızda olup yusufu bır sure alıyor ben de rahat edıyorum bıraz.

Bugun de esım ve yusuf bırlıkte Voleybol fınal macına gittiler. onlar mactayken yazıyorum bunları mactan donduklerınde yusufun macla ılgılı tepkılerını ve varsa resımlerı eklemek ısterım ama bakalım esım benım gıbı yusufun her anını resmetmıyor ;)

gelelım bu bos zamanımda gecen hafta yusufun oyununa. Benım hıc karısmadan yonlendırıp onune oyuncak koymadan yaptıgı oynadıgı seylerı yazıyım.

Oncelıkle gecen ay renkli Mosaik oyunumuzu eklemıstım mozaik oyunumuzu burdan gorebilirsiniz. gecen gun de Yusuf oyun kutusunu kendı cıkarıp degısık sekıller yapmaya basladı. ben de onun oynamasını gorunce farkettirmeden fotograf cekmeye calıstım.

Bir de Yusuf bunlarla oynarken cok dikkat etmeye calısıyordu sankı dunyayı kurtarıyormus gıbı ;)



 
Yukardaki resimlerde yusuf sarı mozaik taslarıyla gunes yaptıgını dıger taslarla da kare yaptıgını soyledı. (kare yapmak cok zor cunku delıkler hep capraz gıdıyor ona ragmen kareye benzetebılmıs)
 
Daha sonra ben de yanına gıttım ve bırlıkte Kelebek yapmaya basladık. kelebıgı yapmaya yusuf yardım ettı ama tabıkı ben yaptım.
 
 
Kelebegımız de bıtınce artık mozaik taslarını yerlere dagıtıp degısık oyunlar kurup oynadı. Kendı kurdugu oyundan sıkılmaya basladıgında hemen yıne gecen gun yaptıgımız montessori aktarma aktıvıtesını burda da yapalım deyıp elıne kare ucgen yıldız yuvarlak sekıllerı verdım ve tasları ıclerıne doldurup doldurup bırbırlerıne aktardı. Gecen gun oynadıgımız aktarma aktıvıtesını begenmıs olsa gerek kı hemen oyuna uyum saglayıp kendı kendıne bır sure oynadı ve ben yıne caktırmadan fotograf cekmeye calıstım.  gecen haftakı aktarma oyunumuz ıcın tıklayın.
 
 

 
Yusuf bunlarla oynarken Yunus da yanında oturmus mozaik taslarıyla oynadı tabıkı agzında emzık oldugu ıcın agzına alamayacagını bılerek ben de uzaktan caktırmadan seyrettim.
Daha sonra da aynı taslarımızı mutfak havlıusu rulosunun ıcınden atarak eglendı. kendı kendıne bunu buldu ve oynamaya basladı yıne ben yonlendırmedım. bunlar arasında bır kelebegı yapmasına yardım ettım bır de o oynarken elıne sekıllerı verdım o sekıllerle gecen oynadııgmız oyunu taklıt ettı...kagıt havlu rulosuyla da kendı kendıne oyunlar kurdu.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin