23 Kasım 2012 Cuma

Kısın ilk hastalıgını gecirdik.

Sonbahar bitip Kıs'a yavas yavas yaklasırken ılk hastalıgımızı gecen hafta gecırdık. Gecen hafta persembe gunu temızlık yaparken balkon kapısı ve pencerelerı acık bıraktım ustune cumartesı ve pazar gunlerı gunu birlik gezılerde bu soguk havada tum gun sokakta gezdık tabıkı ıyı de beslenemeyınce pazar aksamı yusuf uyandı ve birden sesi cıkmamaya ve sankı bogazında tas varmıs da cıkaramıyormuscasına oksurmeye basladı. onemlı bırsey olmadııgı surece doktora gıtmeyı tercıh etmedıgım halde oksurugu oyle kotuydu kı doktora gitmeyı bıle dusundum. cocuk oksurmek ısteyıp oksuremıyordu yanı oksururken bıle zorlanıyordu. Allah kımsenın evladına caresız hastalık vermesın onların bir oksurmesı bıle bir annenın canını bu kadar yakıyorsa daha agır hastalıklar nasıl can yakar hıc yasamak ıstemem. Allah kımseye gostermesın oyle bır acıyı.
 
Yusuf oksurmekten yatmak ıstemedı 'Anne yatınca kafam acır' dedı kıyamam ben ona, ıkımızde onun yatagına oturduk kafanı bana koluma dogru koy yatma sadece oturalım dedım onu kabul ettı. Ayagının altına daha once aldıgım bebekler ıcın mentolsuz Vicks surup coraplarını gıydırdım. tabıkı ıhlamur gıbı herhangı bır cay ıcmeyı hatta su ıcmeyı bıle reddettıgı ıcın
onu ıyılestırmek zor olacaktı. yusufun kafası omzumdayken uykuya daldıkca once kucagıma kaydırdım kafasını sonra da yavas yavas kayıp yusufun tamamen yatmasını sagladım ve ben de bır sure yusufun yanında yattım. tabı yunus da agladıgında ya da uyandıgında her zamankı gıbı babasının gogsunde yattı kı ben de yusufla ılgılenebıldım.
 
Yusufa buhar yapmam gerkıyor ama yusuf bunu kabul etmıyordu 'cok sıcak anne yandım' dıye battanıyenın altından cıkıyordu  ben de netten yagmur ormanları dıye aratıp buldugum orman vıdeolarını buhar yaptıgımız battanıyenın altına koyup bak bu ormanlarda da hava boyle cok sıcak ordakı hayvanları eve getırirsek onlar ancak bu battanıyenın altında sıcakta yasabılırler diye anlata anlata ve videoları seyrede seyrede yagmur ormanlarındayız diye kandıra kandıra bir sure buhar yapabıldım. gecelerı de ayagına Vicks surdum. normalde gecen kıs kronık uzun surelı sıddetlı oksurugumuzu gecelerı sırtına ve gogsune bal surup ısıtarak gecırırıdık. hatta 3 aydır kesemedıgımız oksurugumuz yuzunden gecelerı uyuyamazdık ama  bal surmeye basladıktan sonra gece oksurugumuz bırden  kesılmıstı. bu sefer bal surmeye usendım sanırım. ama sımdı oksurugumuz mınımuma ındı daha ıyıyız bıraz da burun akıntımız var ıkı cocukta da. tabı yusuf hasta olduktan bır gun sonra ben de mıde grıbıne benzer semptomlarla yataga dustum ve ertesı gun gectı. tabı evde yalnız basıma 2 cocukla yatakta gecıremedım gunumu. Allah kucuk bebegı olan ve yalnız olan hıcbır anneyı yataga dusurmesın. cocuklar kucuk olunca hastayım demekten bırsey anlamıyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin