26 Ekim 2012 Cuma

Sonbahar: Korkuluk yapımı

     Yusuf gecen gun kutuphaneden aldıgımız konusan kitaptaki Korkuluktan korkunca ona daha sirin korkmayacagı bir korkuluk yapalım dedik.
 
     Korkulugun ne ise yaradıgını anlattım ama isminden midir yoksa kitaptaki korkulugun cirkin olmasından mıdır kitabın o sayfasını actıgında hep ben bundan korktum anne diyordu. (korkuluktan daha cok adama benzemis sanırım ama zaten maksat cırkın gorunmemesiydi benim icin) benim yaptıgım korkulugu ise oyun oynarken yanına alıp oyuncaklarının yanına dikti onunla korkmadan tek basına da oynayabildi. korkulugu yaparken yapıstırma kısımlarını yusufa yaptırdım kesme kısmı 2.5 yasındaki bir cocuk icin biraz ince is istediginden kesme kısımlarını ben yaptım.
 
     Malzemeler:
  • Dilediginiz bir renkte kucuk karton (ben kahverengi kullnadım)
  • Bir adet Tahta kasık
  • Beyaz kagıt
  • Pantolon icin yine dilediginiz bir renkte kucuk bir kumas parcası
  • Kırmızı (ya da baska bir reenk de olur) kucuk bir kurdele parcası
  • Bant
  • Uhu
     Yapılısı:
 
     Tahta kasıgı kalıp olarak kullanarak kasıga yapıstırabilecegım buyuklukte beyaz kagıttan yuvarlak kafa ve kahve rengı kagıttan govdesini ve sapkayı cızıp kestim. kafayı govdeyı ve sapkayı uhu ya da bant yardımıyla tahta kasıga yapıstırdım ( ben Kasıga denk gelen yerleri Uhulamadım bant kullandımkı daha sonra tahta kasıgımı tekrar mutfakta kullnabiliyim diye) kumastan iki bacak seklınde pantolon kesıp yıne  kasıga yapıstırdım ve kurdeleyi de resimdeki gibi boynuna yapıstırdım. Kafa kısmına sirin bir yuz cızdım ve korkulugumuz bitmistir.
            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlariniz icin